De suflet

Scrisoare la ceas de seară

Gândul de aseară, privindu-mi minunea cum doarme: sa înțelegem că nimeni nu ne poate accepta mai mult decât noi înșine, nimeni nu ne poate aprecia mai bine calitățile decât noi, și nimeni nu ne poate corija defectele în afară de noi. Sunt acum un suflet nou. Iubesc așa cum stiu mai bine, nu numai ca mamă.

Desigur, fac și 1001 de greșeli. Am și 1001 de stări, sentimente, născute din lipsă de somn, griji, îngrijorare. Dar bucuria este majoritară și câștigatoare. Nu mai știu să-mi contorizez timpul, alegerile, cuvintele. Copilul meu este timpul meu, acum. Știu doar să iubesc. Nu-mi număr cuvintele în fața nimănui și nu le aleg. Sper să am mereu mintea și capacitatea să fiu dreaptă în fața fiului meu, și pentru el.


Băiețelul meu, Inimă de leu al meu. Înainte de toate, vreau să ştii că te iubesc. Nu pot detalia, nu am unitate de măsură pentru asta. Scriu acum, să am ce să-ți arăt când crești. Ce fac eu când tu dormi așa frumos ; nu știu cum am putut să nasc așa o minune care m-a învățat cum să lupt pentru viață.

Simte, copile. În felul tău, cu mintea şi puterea ta. O să vezi cum totul se întoarce pe lumea asta, căci nimic nu-i mai presus decât viața, cu tot cu dureri și momente cumplit de grele. Rareori o prețuim, rareori… suntem atât de lacomi cu timpul! Mie îmi este drag să trăiesc, însă nu iubesc amintirile, ci momentele. Iar tu, în cele mai grele momente ale mele din anul acesta împreună, mi-ai dat niște palme și m-ai făcut să casc ochii bine. M-ai scuturat și, din ochii tăi, am ,,auzit” clar și răspicat: hei, mama, privește-mă! Trecem împreună prin toate ! Și am știut imediat cum să mă scutur de dureri și neputințe, de oboseli și de lene. Ești marea mea motivație și crezul meu.

Fiul meu, Andrei-Horia, vreau să ştii că îţi voi greşi. Mult. Că doar sunt mama și nu vom fi de acord mereu. Vreau să înveți că suntem și ceea ce alegem să fim.

20160807_120344

Vreau să vezi cum te voi direcţiona înspre scopuri şi vise care îți vor aparține doar ȚIE.
Pentru că DRAGOSTEA, cea a familiei, dragostea mea, tatălui tău, a bunicilor, unchilor și mătușilor, o ai deja. Ea îți va fi etalon de drum. Şi, cât îmi va sta în putinţă, voi face să fie aşa întotdeauna.

Gguguță, vreau să mă ierţi de pe acum, că te voi răsfăţa. Pentru că o voi face zi de zi, băiețelule minunat. Ca mai toți părinții și spre dezaprobarea lumii. Din plin dar , in asa fel încât tu, ca adult, să nu uiți cine ești.  Să nu uiți că, ce avem cel mai mult în viață, folosim în cel mai prost mod. Să înveți că nu-i greu să apreciem valoarea, e greu să vedem dincolo de aparențele ei. Vreau, totodată, să mă ierţi căci -pentru tine- nu voi fi un părinte mișto, cool, înțelegător sau atent mereu. Vom avea păreri diferite dar vei auzi chiar și atunci, sfatul mamei tale (moștenit de la Nana și Padre, bunicii tăi): ascultă-ți inima și trăiește-ți viața, copile ! Lasă loc mereu de bună ziua și fii cum simți !!!

Vreau , de asemenea, să mă înţelegi când anii vor trece. Da, știu, vreau cam multe. Pot să-ți arăt și să-ți inoculez dragostea de tot, chiar dacă eu voi uita cum e să fii ca tine.  Mă vei trage de mânecă și vei fi rebel, atunci îmi voi reaminti ❤ Cu vârsta, poate voi uita ce înseamnă să trăiesc pentru prima dată şi voi încerca să te feresc de greșeli dar tu,  un tăuraș sadea ca bunică-ta, vei ști să mi reamintești.

Vreau să știi cum să greşeşti, deşi eu nu voi vrea ca tu să dai cu capul de pragul de sus. Vreau să devii pe inima și sufletul tău, nu pe anii părinților. O să înveţi de la mine, dar o să fii ce vrei tu. O să  respecţi atât viața, oamenii cât și experiențele pozitive sau negative, pentru că îți vei câștiga tot respectul.
Mă voi strădui să fii un om cinstit, cu coloană vertebrală, drept și asumat – știu deja, ca așa ești, mi-arăți zi de zi-  .Indiferent ce și cum alegi să procedezi, te voi respecta înmiit. Esti din mine, te respir zi de zi, Guguță. Cum te-am respirat și simțit 9 luni.

Ce mai vreau, e să nu te pierzi pe drum și să nu fii prea mândru. Nici de tine, nici de noi, nici de viață.  Să ceri ajutor când simți că ai tu nevoie. Mă voi strădui să nu uiţi niciodată că eu voi face TOTUL pentru tine, mereu. Și îți voi arăta cum iubirea este singurul lucru pentru care merită să lupţi până la capăt. Dar fără a o forța și fără a-l uita pe Dumnezeu pe drum. Vei înțelege de la mine că Dumnezeu e iubire și credință și vei alege să
să îţi trăieşti viaţa aşa cum ţi-o doreşti TU. Sunt LÂNGĂ TINE chiar dinainte de a te naşte.

Anul trecut  pe vremea asta, te am visat, iar acum doi ani, pe vremea asta, știam că vei veni.

Te iubesc neîncetat, Guguță!
Mămica ta.

(fotografie din arhiva personală, de la 5 săptămâni de viață)

 

Leave a Reply

