De ale mamelor

Despre căpușe, insecte, păianjeni și alte ,,minuni”

Mă documentez serios de câteva luni. Am un băiețel de un an și un pic, ieșim zilnic – deși stăm la curte, vreau să-l duc și în comunitate, să socializeze, să cunoască alți copilași, să ne plimbăm, e altceva. A contat mult modul meu de abordare a experienței de mămică și faptul că sunt deschisă și pozitivă (exceptând toanele și oboselile inerente post-nopți nedormite), Guguță este vesel, râde, nu se sperie de oameni, este curios și atras să exploreze, nu am probleme cu el nici la cumpărături, nici la plimbare, nici în fața unor oameni pe care nu-i știe, nici la plimbările cu mașina, nici la piscină sau la zile de naștere etc.

Aseară am fost -ca de obicei- cu Guguță prin centrul orașului. Pentru cine nu știe și nu e ,,de la Brâncuși”, la noi este promenadă cu 2 benzi mari și late, băncuțe, mulți pomișori, verdeață, spațiu pentru copii etc. Copilașii grămadă pe spațiile verzi – m-a uimit totuși, îmbrăcămintea închisă la culoare, piciorușele dezgolite sau doar cu maiou și pamperși pe ei, ori cu multă piele dezgolită. La noi în sud este extrem de cald. Caniculă și aer irespirabil, seara te mai poți plimba, dacă nu apuci de dimineață. Ei bine, eu mă străduiesc să-mi îmbrac băiețelul cât mai subțire și -când NU merg la spații cu verdeață – da, cu cât mai puțină piele acoperită și papucei tip sanda simplă.

Însă, când știu că vom ajunge și la spațiu cu verdeață – deși se presupune că este foarte cald și nu ar fi căpușele la vedere atunci- prefer să-l îmbrac puțin mai acoperit, extrem de subțire. Cu haine vaporoase, toate deschise la culoare și săndăluțe tip papuc pantof cu baretă la gleznă (decupați puțin), din aceia speciali pentru bebe. Prefer să previn, decât să tratez. Am o mulțime de prieteni medici, soțul meu este medic, au tot avut cazuri cu copilași mușcați de căpușe. Da, se ajunge la antibiotic. Pentru cei care nu știu, nu căpușa în sine e periculoasă, ci ce poate transmite ea, deoarece se hrănește cu sânge și nu știm pe ce organism viu a fost anterior, ce microbi a preluat din acel sânge. Cu toții știm de Lyme și borelioză. Dar trebuie să cunoaștem un pic mai multe. Putem.

M-a deranjat vizual o conversație pe un grup de mămici, în care se sfătuiau una pe alta, cu bețe de chibrit, cu benzină, acetonă și altele. Sincer, m-am închinat, așa am ajuns la postarea aceasta. M-am închinat și am beștelit ochii cât cepele. Desigur, cei din mediul rural vor ști mai bine să acționeze și cum să procedeze, decât cei din mediul urban (îi respect de o mie de ori mai mult, sunt și mai deschiși, mai receptivi și obișnuiți să se descurce cu ce au la indemână- am discutat cu multe mămici) și aceasta pentru că sunt mai obișnuiți, le văd mai des, nu se sperie astfel de ușor și înțeleg mai bine astfel de experiențe. Au posibilitatea mai greu să ajungă la un medic. Le iau ca atare și au mai multă experiență cu natura și cu situațiile ei. Dar noi, cei neobișnuiți, și nu pentru că am fi picați din lună sau fandosiți, ci pentru că nu avem tangență și nici ocazii dese pentru astfel de ,,cunoștințe”… Da, știu și că veți spune, ,,până ajung la medic, ce fac, stau așa”?! (Aici e cu două taișuri )

În discuție, era veșnic-clișeistica replică ,,Dar noi când eram mici, cum era? Căci nu erau d-astea”… până la urmă, fiecare alege ce face și cum consideră că este mai bine. Eu, una, prefer să merg imediat la medic, degeaba citesc mult, dacă habar nu am cum să acționez și știu sigur că mi-ar tremura mâinile și mai rău aș face, poate. Îmi este și oroare, și teamă, și chiar nu aș vrea să întreprind o acțiune care să-l necăjească și mai rău pe copil sau care să iște vreo consecință neașteptată. Da, o chestie atâtica de mică.

Aici găsiți un articol extrem de bun despre căpușe, prevenție și profilaxie, acțiune, precum și un clip video în limba engleză, nici eu nu puteam sintetiza mai bine. Mă  mănâncă pielea numai când că scriu, atât m-am gândit la acest aspect !

Am tot găsit online și în farmacii (încă nu am achiziționat nimic, urmează, am lista făcută) tot felul d eproduse împotriva țânțarilor și căpușelor. Unele mai bune, altele mai branduite, altele mai puțin cunoscute. Rămâne la latitudinea fiecăreia ce alege. Am citit și aici, apropo de produsele naturale pe care le putem utiliza (și de ce anume funcționează), am regăsit informații auzite de ceva timp, dar pe care le-am înțeles mai bine acum, mi-am și notat două produse.

Aici , aici și aici am citit despre înțepăturile țânțarilor și insectelor sub o altă formă, o opinie cu aspecte medicale și câteva explicații generale, raportate la alergii. Articolul m-a făcut să-mi amintesc din sfaturile auzite de-a lungul vieții, mai ales în școală și facultate. Am auzit despre cum poți aplica o bucățică de aloe-vera pe înțepături, sau poți folosi geluri / unguente care sunt făcute cu sau din aloe-vera. Iar de pasta de dinți și de oțetul de mere știm cu toții, eu aș prefera să nu le folosesc pe pielea lui Guguță, să nu-i ard pielea (trebuie să mă mai documentez aici). Am auzit și cum poți aplica o pastă din bicarbonat de sodiu amestecat cu apă – poate o să încerc, la urgentă nevoie. Aș prefera să nu fie cazul 🙂 În niciun caz nu o voi face la doar o singură pișcătură de țânțar.

Nu am pomenit de veșnicul Autan, pentru că discuția va naște două tabere: că e ok sau că nu este prea eficient. Încă nu știu, voi încerca și vă voi ține la curent. Atenție, pe fiecare produs pentru copii scrie de la ce vârsă se poate aplica produsul respectiv unui copil. Aici nu continuu discuția momentan – în necunoștință de cauză. Apropo de alergii și de mușcături, câteva diferențe esențiale, regăsite aici.

Ajung și la mușcătura de păianjen, mai rar întâlnită, dar nu imposibilă (beac!). Ferească Dumnezeu !

Singurul sfat pe care îndrăznesc să-l dau, este să mergeți la medic pentru orice nu vi se pare ok. Nu este nicio rușine! Ceea ce am atașat în linkuri, sunt doar articole cu generalități și care ne ajută să înțelegem și ce nu cunoaștem, să ne formăm o idee și să încercăm să prevenim. Desigur, multe situații sunt inerente și cotidiene, de acord.

Să fim sănătoși cu toții și să ne bucurăm cu atenție de vară,

vă pupă mama lui Guguță 😀

 

Leave a Reply

